יום ראשון, 13 ביוני 2010

מכתב מהמטה להורים

הורים יקרים,
כזכור ההנהלה הודיעה, לאחר סערה גדולה שכולנו זוכרים, שתוכנית תל"י לא תועלה לדיון השנה ובשנה הבאה. לפני מספר ימים המנהלת ריטה אף פרסמה את סיכום הדיון שבו נאמרו הדברים, אנו קיבלנו את דבריה ואף בירכנו אותה על כך מתוך מחשבה על שמירת אחדות בית הספר.
למרות זאת, ישנה קבוצת הורים שקוראים לעצמם "ההורים המארגנים" שמנסים להתעלם מכל החלטה של המנהלת או של הנהגת ההורים, כדי להשיג את מבוקשם. כשבפועל מטרתם היא אחת - להפשיר את תהליך הכנסת תוכנית תל"י לבית הספר.
קבוצת הורים זו, שאינה מקבלת את ההחלטות שהתקבלו אינה מוכנה לשמוע על תוכניות העשרה נוספות , מתעקשת לבצע משאל שבוע וחצי לפני תום שנת הלימודים גורמת לקרע גדול ולמריבות בין ההורים. קהילת הורי בית הספר מעולם לא הייתה על סף הרס כמו שהורים אלה גורמים בשבוע האחרון. זאת, לאחר שסוף סוף היה שקט וריטה ביקשה לפתוח בהליך מסודר של איחוד.
בשביל מה צריך את כל זה?

אנו הסכמנו עם ריטה למהלך של איחוד השורות, אנו קוראים ל"הורים המארגנים" קחו אחריות, תפסיקו לסכסך ובטלו משאל לא דמוקרטי זה,
  • משאל שבו למעלה מ 100 הורי גני הילדים שנכנסים לכיתה א' לא יכולים להצביע.
  • משאל שנערך שבוע וחצי לפני תום השנה??
  • משאל שהשאלות בו עם הטיה לכיוון אחד ובעל ניסוח מגמתי.
  • משאל שלא ניתנה לצד השני אפשרות לבחון השאלות והתשובות!
  • משאל שאין בו הגדרה לגבי מהו רוב?
  • משאל שמבוצע על ידי תומכי תל"י מוצהרים שאינם מציגים עצמם כך במשאל.
  • משאל שמבוצע לאחר שהתקבלה החלטה על ידי המנהלת לאיחוד מחודש של הקהילה.
בברכה,
המטה לשמירת צביון בית הספר

יום שבת, 12 ביוני 2010

כל האמת על משאל ההורים המבוים שקבוצת הורים תומכי תל"י יוזמים

ההורים עורכי משאל ההורים מציגים את הנושא כאילו כל מה שהם רוצים הוא לערוך הצבעה תמימה לגבי לשמוע על תכני תל"י.



כדי לשמוע על תכני תל"י לא צריך משאל ולא שום כלום. פשוט צריך לקרוא באתר משרד החינוך את תוכנית תל"י. אפשר גם לבדוק באינטרנט כל מידע רלבנטי. מה גם שמארגני המשאל עצמם הם תומכי תל"י מובהקים, שהתבטאו לא פעם בנושא. אותם בוודאי לא מעניין לשמוע על תל"י, הם רוצים פשוט להכניס את תל"י ולכפות אותה על כולנו. זו מטרתם ואין להם מטרה אחרת. בקרוב נפרסם בבלוג זה את מה שאותם הורים מארגנים חושבים באמת על המשאל שהם רוצים לערוך. הכל מתועד.



הדברים פשוטים:



לפי חוזר מנכ"ל משרד החינוך, כדי להכניס את תוכנית תל"י לבית הספר יש לעבור מספר שלבים. בית הספר חוט השני כבר עבר (בלא ידיעתנו כמובן) את רוב השלבים. השלב הבא הוא שלב החשיפה, שבו נציג תל"י צריך לבוא ולשכנע את הורי בית הספר. ההורים המארגנים רוצים לקיים את השלב הזה, ובכך לקדם את תוכנית תל"י למרות החלטת המנהלת שלא לדון בתוכנית השנה ובשנה הבאה. זו הסיבה גם לכך שכל כך דחוף למארגני המשאל לקיים את המשאל הפרטי שלהם דווקא 12 יום לפני תום שנת הלימודים.



כל תוצאה במשאל, אבל כל תוצאה, תשמש את מארגני המשאל לשם הפשרת תוכנית תל"י בבית הספר. אם יהיה רוב למבקשים "רק לשמוע", הרי שברור שמארגני המשאל יפנו מיידית למנהלת ויגידו שיש רוב של הורים בעד להתחיל בשלב החשיפה. בכך למעשה יעקפו מארגני המשאל את דרישת הרוב של 75%, על ידי דחייתה לשלב מאוחר מספיק, שבו תוכנית תל"י תוטמע לאט לאט בבית הספר וכך ייקבעו עובדות. בשלב הזה יהיה קשה יותר להצביע נגד' תל"י, כי לא מעט הורים שמתנגדים לתל"י יעזבו בינתיים את את בית הספר.



גם אם תוצאות המשאל יהיו רוב נגד "רק לשמוע" על תל"י. הרי שמארגני המשאל יגידו שאמנם רוב הצביע נגד, אבל יש מספר עשרות הורים שהצביעו בעד "רק לשמוע", ולכן חייבים לאפשר להביא את נציג תל"י לבית הספר. זה בדיוק מה שיקרה, וזו בדיוק כוונתם של מארגני המשאל.



אסור להאמין למארגני המשאל. המשאל ממילא אינו חוקי ולא יוכל להיות חוקי כל עוד הוא נערך על ידי קבוצה פרטית של הורים. גם מארגני המשאל יודעים את זה, אבל הם אינם מוכנים לוותר, גם לא במחיר יצירת מריבות ויחסים עכורים בבית הספר, להגשים את חלומם - שבית הספר חוט השני יהיה בית ספר תל"י.

יום רביעי, 9 ביוני 2010

תוכניות העשרה לבית הספר

די לויכוחים, יש הרבה תוכניות העשרה, מתוכם צריך לבצע בחירה, למה כן תל"י למה לא תל"י זו לא השאלה בכלל, יש הרבה דברים ויש הרבה תוכניות ולא ניתן להציג תוכנית אחת. דמוקרטיה אמיתית מהי? אפשרות בחירה מרובה, בוא נוסיף תוכניות אלו למשאל.
שימו לב איזה דברים יפים יש:
רובוטיקה וטכנולוגיה
דרך הטבע (ינשוף)
המדען הצעיר
חוקרים צעירים – מדעים וטכנולוגיה
ארכיאולוגים צעירים
מסלולי העשרה מטעם משרד החינוך לבית ספר יסודי
http://cms.education.gov.il/EducationCMS/Units/Tochniyot_Limudim/Portal/TochniyotLimudim/Yesodi/

כל אלו הם תוכניות נפלאות, אם יש הצבעה צריך גם שהם יהיו ולא רק תוכנית אחת.